Maartje Peeters
Medewerker Leefbaarheid

Ik word blij van onverwachte situaties

Wat ik zoal doe? Kijk maar even mee in mijn agenda.

Sinds 16 mei 2022 werk ik met veel plezier als medewerker Leefbaarheid bij Wonen Limburg. Elke dag komen er nieuwe uitdagingen op mijn pad. Ben je nieuwsgierig hoe mijn werkweek eruit ziet? Hieronder geef ik je een inkijk in mijn agenda.

Maandag

8.30 uur - Weekstart in de buurtwinkel
Na het weekend start ik de week met een overleg met team Leefbaarheid. Samen met mijn collega’s bespreek ik de planning voor de komende week. 

9.30 uur - Complexbezoek en bewonerscontact
Ik bezoek samen met een wijk- en complexbeheerder een woongebouw in Urmond, waar wij met verschillende bewoners praten over hun ideeën en zorgen, zoals bijvoorbeeld de brandveiligheid in hun gebouw. Het is fijn om op deze manier de bewoners en het gebouw beter te leren kennen.

11.00 uur - Vergadering met gemeente en partners
Terug in de buurtwinkel heb ik een overleg met de gemeente en andere maatschappelijke partners om de lopende casussen te bespreken. Samen stellen we een actieplan op.

13.00 uur - Lunch en administratie 
Gezellig lunchen en bijkletsen met collega’s.  

13:30 uur – Administratie
Ik neem wat tijd om mijn e-mails te beantwoorden en administratieve taken af te handelen. Ook neem ik de tijd voor mijn terugbelverzoeken en probeer ik vragen via de telefoon af te handelen. 

15:00 uur – Bewonersbijeenkomst
In de namiddag heb ik een overleg met mijn collega van de afdeling Huurincasso. We bespreken casussen met hoge huurachterstanden en andere aandachtspunten. We stemmen samen af hoe we dit de komende tijd gaan monitoren.

17.00 uur - Einde Werkdag

Dinsdag

09:00 uur- Baliedienst
Binnen ons team is de afspraak dat we bij toerbeurt de balie bemensen. Deze ochtend ben ik aan de beurt. Ik ontvang bezoekers met heel uiteenlopende vragen.

13.00 uur – Lunch

13:30 uur - Interne training
We merken (net als de andere woningcorporaties) dat de woonoverlast in onze buurten en wijken sterk toeneemt. Vandaag neem ik, samen met collega’s, deel aan een training om te zien of er nieuwe mogelijkheden in sociaal beheer en participatie zijn, die ons kunnen helpen in ons werk. 

16.00 uur – Afstemming met wijkagent
Ik heb een overleg met de wijkagent om veiligheidskwesties (zoals hennepteelt, vreemde gasten in het gebouw, prostitutie etc.) in de buurt te bespreken en te kijken hoe we samen kunnen werken aan een veiligere leefomgeving.

17.00 uur – Einde werkdag

Woensdag

9.00 uur – Buurtwinkeloverleg
Ik start de dag met een overlegvergadering met collega’s van Woonservice, Huurincasso en Wijk- en Complexbeheer. Samen kijken we hoe we knelpunten zo snel mogelijk kunnen oplossen en bespreken we nieuwe initiatieven in de wijk. 

10.30 uur - Bezoek aan onze buurtwinkel in Roermond
Ik reis naar de buurtwinkel in Roermond om met collega’s daar ervaringen uit te wisselen. We leren veel van elkaar.

12:30 uur – Lunch

13.00 uur tot einde werkdag – Crisisoverleg
Ik krijg een signaal dat er een bewoner is die ernstig agressief gedrag vertoont. Ik organiseer snel een crisisoverleg met de gemeente en andere betrokkenen om een oplossing te vinden.

16.00 uur - Verslaglegging en planning
Ik maak een verslag van de gesprekken en vergaderingen van de afgelopen dagen en plan de taken voor de rest van de week in mijn agenda.

17:00 uur – Einde werkdag

Donderdag
Mijn vrije dag.

Vrijdag

8.30 uur – Overleg met een bewonerscommissie
Ik heb een vergadering met vertegenwoordigers van een flatgebouw in Sittard over hun wensen en ik beantwoord vragen over het snoeien van het groen en technische zaken. Ik verwijs hen door naar de juiste afdeling.

10.00 uur- Individuele bewonersgesprekken 
Regelmatig loopt een bewoner binnen in ons kantoor om zijn/haar verhaal te doen over de overlast van buren. Ik probeer helder te krijgen of dit last of overlast is. Bewoners weten vaak niet dat ze hierin ook zelf iets kunnen betekenen. 

10.30 uur - De rest van de ochtend besteed ik aan het beantwoorden van binnengekomen mails en telefoontjes van huurders. 

12.00 uur - Lunch

13.00 uur – Projectbespreking
Met een van de projectleiders Vastgoed en andere collega’s ga ik in gesprek over het project tijdelijke woningen (flexwonen). Dit project is speciaal voor mensen uit Oekraïne die met spoed een eigen huurwoning nodig hebben. Voor Leefbaarheid is het goed om vooraf op de hoogte te zijn van dit nieuwbouwproject.

14.00 uur – Bezoek aan huurder
Samen met een medewerker van een zorgpartij bezoek ik een huurder omdat we overlastmeldingen uit de buurt ontvingen. We gaan open het gesprek aan om te horen wat speelt. Na dit gesprek stuur ik een gespreksverslag per brief en archiveer dit in zijn dossier. 

16.30 uur - Afsluiten van de week
Mijn laatste klussen van de week: het afronden van administratieve taken en het maken van vervolgafspraken.

17.00 uur – VRIJMIBO
We drinken een drankje (biertje!😉) met de collega’s die aanwezig zijn op onze buurtwinkel  om het weekend te vieren!

Jouw vacature
niet kunnen
vinden?

Meld je aan voor een Job alert en krijg per e-mailbericht zodra de
vacature beschikbaar komt of stuur een open sollicitatie.